" Banff National Park "

12 juli 2015 - Banff National Park, Canada

Afgelopen weekend zijn Conny, Jolande, Marloes, Jordan, Henri en ik naar het Banff National Park geweest. Eigenlijk wilden we naar Jasper gaan, maar daar waren erg veel bosbranden, dus werd het Banff.

Zaterdag zijn we naar Lake Louise gereden en onderweg verschillende vieuwpoints aangedaan. Daar aangekomen was het veel te druk, omdat natuurlijk veel meer mensen naar Banff gingen i.p.v. Jasper. Dus zijn we naar Lake Louise Gondola gereden. Het werd een " bere goede " dag voor ons, want terwijl we met de gondola naar boven gingen, zagen we een Grizzly beer en op de terugweg een bruine beer. En dat terwijl Conny en Henri onderweg met de auto ook al een beer zagen.  Daarna zijn we in Banff wezen shoppen en naar de Bow falls geweest. Daarna naar Canmore waar we een hotel geboekt hadden.

Op zondag zijn we om half 8 al vertrokken naar Lake Louise. Daar was het duidelijk rustiger dan zaterdag, maar het werd al snel drukker. We hebben daar 3 kano's gehuurd en 1 uur rondgepeddeld. Dat was zeer mooi en dat is ook wel op de foto's te zien. Daarna zijn we naar Johnston Canyon gegaan, maar dat was helaas afgesloten omdat er donderdag een ongeluk gebeurd was. We zijn een klein stukje terug gereden en via die weg konden we toch naar de ink potts. Dit zijn kleine poelen waar het water uit de bodem komt. Dit was een flinke wandeling, waar we begonnen op 1400m. boven de zeespiegel naar het hoogste punt 1720m. daarna weer naar 1600m. bij de ink potts. (en weer terug) de totale trail was 10.8 km. waar we een kleine 4 uur over gedaan hebben met lunch en water pauzes.  Daarna zijn we via een paar vieuwpoints weer naar huis gereden. Jolande heeft dit weekend maar liefst  960 km gereden!