" Westfraser LVL Mill " " Henk & Jozien "

8 juli 2015 - Rocky Mountain House, Canada

Gisteren, woensdag 08-07, heb ik in de ochtend niet veel gedaan, lekker wat gelezen. Henri is met Conny meegeweest naar de garage, er moest olie ververst worden en er  moesten bestelde auto-onderdelen gehaald worden.

's Middag stond er een excusie op het programma naar de Westfraser LVL Mill in Rocky Mountain House, waar Jordan ( de vriend van Marloes ) werkt. We hebben een rondleiding gehad en kunnen zien hoe in de fabriek een ronde boomstam via diverse bewerkingen uiteindelijk een plywood / multiplex plaat als eindprodukt krijgt, in diverse breedtes / lengtes / diktes. Interessant en mooi omdat we alles van zeer dichtbij hebben kunnen zien en daarbij natuurlijk ook uitleg kregen over het hele proces.

Onderweg hebben we lekker gegeten bij "Grillers", een favoriet restaurant van Marloes en Jordan.

's Avonds zijn we bij Henk en Jozien, in Bowden, op bezoek geweest. Ook zij zijn familie en wonen al enige Jaren in Canada. Onder het genot van een kopje koffie en enkele drankjes hebben we gezellig bij kunnen praten waarna we weer huiswaarts zijn gereden.

1. Tina Rutten:
    9 juli 2015
    leuk dat wij jullie kunnen volgen bedankt